Ketumbuhan Di Payudara Hilang Setelah 3 Minggu Amalkan Vivix

Adakah ketumbuhan itu kanser?Persoalan ini sangat menghantui para wanita yang ada ketulan pada bahagian payudara. Sebenarnya bukan semua ketumbuhan di dalam payudara merupakan kanser payudara. Hampir 80 -90% adalah ketumbuhan biasa yang bukan berbentuk kanser..

Tetapi!!!!!….usah leka. Kanser payudara merupakan pembunuh nombor satu di kalangan wanita. Sebarang ketulan atau ketumbuhan tidak boleh dipandang remeh. Setiap ketumbuhan pada payudara mesti dianggap kanser sehingga terbukti sebaliknya secara saintifik.

Bagaimana Nak Pastikan Ketumbuhan Biasa Atau Kanser?

Untuk membezakan dengan tepat anatar ketumbuhan biasa (benign tumour) dan kanser payu dara secara fizikal adalah sukar.

Hanya dengan membuat kajain sitologi (kajian sel) sahaja dapat memastikan sesuatu ketumbuhan itu kanser atau sebaliknya.

Terdapat beberapa jenis ketumbuhan yang bukan kanser

  • Fibroadenoma
  • fibrocystic mastopathy
  • sista (cyst)
  • nekrosis lemak
  • bisul

walau apapun jenis ketumbuhan …kita perlu memberi perhatian yang serius.Pesakit perlu mendapatkan rawatan dengan segera. Sekiranya pesakit tidak mempunyai faktor risiko , tidak bermakna individu selamat. Kanser payudara tidak boleh dicegah dan strategi uatama adalah pengesanan awal dan rawatan sebelum kanser merebak.

Pemeriksaan Awal Payu Dara

Setiap wanita perlu tahu cara untuk mengesan ketulan pada payu dara. Disarankan inbdividu membuat pemeriksaan sendiri setiap bulan.  Bhagian ketiak patut diberi perhatian dengan urutan untuk memastikan ia normal dan tiada ketulan.

Saiz ketulan yang melebihi 1 cm mudah untuk dirasa. Jika kurang dari saiz itu, ujian ultrasound atau mammogram dapat membantu menegenalpasti kewujudan ketulan itu.

Di sini disertakan testimoni ketumbuhan pada payu dara.

TESTIMONI : ZAMZAKIDAH ABDUL HAMID

[DOKTOR SAHKAN KETUMBUHAN DI PAYUDARA HILANG SETELAH 3 MINGGU AMALKAN SUPLEMEN SHAKLEE]
.

Assalamualaikum, Saya Zamzakidah Binti Abdul Hamid ingin berkongsi 1 pengalaman yang tak pernah terjangka oleh fikiran saya pada suatu ketika dulu dan sebagai seorang wanita, sesiapa pun tidak inginkan apa yang pernah saya alami.
.

Pada Julai 2014, ya pada tahun 2014,sudah hampir 3 tahun perkara ini berlalu. Tapi tak pernah saya lupakan dalan lipatan sejarah kehidupan saya apabila saya telah menerima ujian hebat dengan mengalami simptom-simptom pengidap BARAH PAYUDARA. Allahuakhbar ,betapa dunia saya terasa gelap seketika waktu itu.
.

Bermula dengan lelehan cecair yang berwarna merah kehitaman yang keluar dari ‘nipple’ payudara sebelah kanan adalah permulaan saya menyedari masalah yang saya hadapi. Bukan cecair biasa, tapi berdasarkan dari warna dan bau cecair tersebut confirm DARAH.Pada yang tak boleh bayangkan macam mana rupanya,saya lampirkan sekali untuk anda.Tanpa rasa sakit atau ada bonjolan disekitar payudara, tetiba boleh jadi macam ni. Boleh bayangkan tak perasaan saya masa tu. Memang sangat panik.
.

Keesokkan hari, saya terus mendapatkan pemeriksaan di hospital yang berhampiran untuk mengenalpasti masalah yang saya hadapi walaupun ada perasaan takut jugak sebenarnya. Hasil daripada pemeriksan dan imbasan ULTRASOUND & MAMMOGRAFI yang dijalankan oleh doktor pakar, terdapat 2 ketul ketumbuhan dikesan berada di ‘LOWER & UPPER OUTER QUADRANT’ di sebelah kanan payudara saya. Doktor terus menetapkan 1 lagi tarikh untuk saya menjalankan ujian BIOPSI untuk mengambil sampel sebahagian tisu untuk mengenalpasti jenis ketulan tersebut. Dan hasil ujian itu, ketulan ketumbuhan pada payudara saya adalah SEL BUKAN DARI KUMPULAN KANSER. Alhamdulillah, tetapi doktor tetap mencadangkan kepada saya untuk menjalankan pembedahan untuk membuang 2 ketul ketumbuhan itu supaya ianya tidak menjadi potensi untuk terjadinya kanser payudara.
.

Atas pandangan dan nasihat sahabat merangkap upline saya, VIVIX adalah satu-satunya alternatif dan usaha saya untuk mengurangkan risiko menghadapi sebarang kemungkinan sebelum hari pembedahan. Dan setelah hampir 3 minggu konsisten mengamalkan Vivix, hari yang mendebarkan telah tiba. 21 Ogos 2014,sebelum ke dewan bedah saya di bawa sekali lagi untuk membuat pemeriksaan imbasan Ultrasound.
.

Allahuakhbar !!! Ketumbuhan yang 2 ketul tu dah tinggal 1..puas doktor mencari mana hilangnya yang seketul lagi.Confirm tak ada!!! Dan yang tinggal 1 sahaja itu pun saiz nya dah kecil dari saiz asal haritu. (tak tau nak react macam mana..tapi nangis jugak la, sebab Allah permudahkan semuanya untuk saya). Jadi, pembedahan tetap di jalankan juga untuk membuang 1 sahaja ketumbuhan yang masih tinggal. Nasib baik la kan, kalau tak mesti kena tebuk 2 tempat. Alhamdulillah, saya selamat menjalani pembedahan yang tak sampai 1 jam pun operasinya .
.

Inilah Shaklee Story saya untuk tatapan semua. Untuk yang masih ragu-ragu dengan Vivix Si Tonik Ajaib, ini adalah kisah benar saya bersama Vivix. Bagaimana Vivik membantu saya menghadapi saat-saat kemurungan saya untuk seketika. Dan Vivix juga lah yang membuat saya kembali tersenyum gembira. Untuk membantu meningkatkan kesihatan kita secara menyeluruh, Vivix adalah pilihan yang terbaik.

Terima Kasih Vivix Terima Kasih Shaklee.

Duit boleh dicari…tetapi kesihatan tiada yang boleh diganti. Ikhtiar denagn vivix. KLik saje untuk order

boleh hubungi saya untuk sebarang pertanyaan

Whatsapp: 019 965 6193

FB : Wan Norasiah

Daftar Ahli Untuk Harga Menarik

COD : Kampar – Gopeng – Batu Gajah – SimpanPulai – Ipoh

5 thoughts on “Ketumbuhan Di Payudara Hilang Setelah 3 Minggu Amalkan Vivix

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge