Collagen Keperluan Atau Kehendak?

Ok hari ni saya nak cerita tentang Collagen Powder.  sebelum tu saya nak tanya semua..siapa yang berpendapat collagen ni satu keperluan tubuh? Apakah collagen satu kehendak? bukan keperluan? jom kita sama-sama mencari kehebatan Collagen powder.

Sebenarnya Badan memang perlukan collagen..start umur 27 disebabkan oleh collagen semulajadi tubuh mula menyusut pada umur ini.

 

 

 

 

 

sebenarnya collagen boleh dihasilkan sendiri oleh tubuh kita. Habis tu… kenapa pula satu keperluan ye? Sebenarnysa semakin meningkat usia..penghasilan collagen oleh tubuh semakin berkurangan.  Kandungan Collagen paling maximum dalam tubuh kita semasa kita berumur 20tahun. Bermula 21 tahun collagen dalam badan akan start turun dengan drastik. Paling drastik masa umur 35 tahun ke atas  Tubuh kita perlukan 4000mg collagen sehari

 

Collagen penting untuk:

  • Kulit cantik dan  anjal
  • Bina otot
  • Rambut subur dan sihat
  • Sendi


Ok kalau kita tengok dalam gambar kat atas ni collagen juga penting untuk detoks dan metabolisme tubuh..ada sesiapa boleh jawab tak kenapa? Ok jawapannya sebab dalam collagen juga ada lactobacillus acidophill iaitu sejenis probiotics..macam dalam yakult tukan..cuma yakult tu strain shirota..lactobacillus ni bagus untuk perut dan juga untuk detoks
Shaklee Collagen Powder (SCP) ni juga ada glucosamine yang diekstrak dari cengkerang..bagus untuk sendi dan mata

Gambar di atas menunjukkan  perbezaan antara tulang yang kaya collagen dan tulang yang kekurangan collagen

Kenapa Shaklee Collagen Shaklee adalah terbaik?

✔ Kolagen dalam Shaklee Collagen Powder diektrak daripada sisik ikan merah..sebab itu dikenali juga sebagai RSS Collagen. RSS = Red Snapper Scale


Kalau lihat gambarajah kat atas ni..ikan merah ni hidup 5000 meter di bawah paras laut..jauh dari pencemaran dan sisiknya tahan tekanan air yang tersangat tinggi di kedalaman 5000 meter 👍🏻👍🏻

✔ 1 sachet collagen shaklee mengandungi 4000mg collagen..bersamaan dengan keperluan harian collagen tubuh kita
✔ Saiz collagen segar adalah 3000 dalton..tetapi collagen shaklee telah dihasilkan pada saiz 1000 dalton untuk memudahkan penyerapan sebab tu bila memilih supplement collagen ni kita perlu pilih yang terbaik seperti SCP👍🏻👍🏻

✔ Shaklee menjalankan ujian klinikal ke atas kesan collagen. Perubahan sangat ketara kepada kulit selepas pengambilan 4 kotak secara konsisten. 4 kotak collagen, 8 minggu pengambilan, 1 sachet sehari


Gambar atas menunjukkan peningkatan dalam kandungan collagen kulit
Kalau ada pengamal SCP dah ambik 2 kotak kolagen setiap hari tak miss tapi tak  nampak perubahan, apa nak jawab?
Sebenarnya Collagen bertindak memperbaiki sel dalaman yg rosak dah. Mungkin terlalu banyak organ yang memerlukan dan sagat kurang collagen…jadi tak nampak kesan luaran setakat 2kotak

Badan kita perlukan kolagen bukan sahaja utk luaran seperti kulit dan rambut tetapi juga utk dalaman tubuh spt sendi, ovari dan otot. Bila selepas pengambilan 2-4 kotak kolagen (seperti yg disarankan oleh Shaklee), jika masih belum ada perubahan pada kulit, itu menandakan keperluan kolagen itu lebih kritikal utk bahagian dalaman tubuh iaitu priority kepada sendi, ovari dan otot. Selepas keperluan dalaman ini dipenuhi barulah kolagen dibekalkan untuk bahagian luaran tubuh iaitu kulit dan terakhir sekali menyuburkan rambut. Kesimpulannya, kolagen akan menampung keperluan dalaman tubuh dahulu barulah luaran.

Fakta menarik kan collagen diperlukan oleh ovari tu..saya ingat lagi Nutritionist Shaklee Puan Sarah ada bagi contoh wanita mengandung. Katanya bayangkan rahim ibu tu kecil je sebenarnya kan..dengan adanya collagen otot uterus boleh expand besar nak tampung saiz baby..sama juga dengan kulit di bahagian perut..kalau kurang collagen stretch mark mudah terjadi
Saya pun ada seorang customer yang konsisten ambil collagen..isnin baru ni cod saya borak2 dengan dia..katanya dia bukan ambil untuk kulit je..kalau dia skip collagen dia akan rasa mata dia cepat letih dan tak selesa..tapi kulit kakak tu memang cantik la

Banyak sebenarnya kebaikan SCP. Jika anda mempunyai masalah yang boleh dibantu SCP, boleh cuba dulu. klik sini untuk order.

Sebarang pertanyaan berkaitan boleh terus berhubung dengan saya seperti maklumat di bawah.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge