Cara Mengatasi Rambut Gugur Agar Tidak Botak

Rambut bersepah2 atas lantai? Pernahkah anda melalui perkara ini. Pada sikat usah cakap lah….penuh melekat. Takut rasanya nak menyikat rambut. Dalam bilik air pun ada ketulan rambut. Boleh kata di mana- mana ada rambut..

Adakah anda mempunyai masalah yang sama seperti wanita cantik dalam video ini? Tengok apa yang beliau lakukan

Rambut Gugur Merimaskan, Terutama Wanita Bertudung Ini… from iReach HD on Vimeo.

 Faktor Rambut Gugur

  1. Bersalin
  2. Mengandung
  3. Stress
  4. Menyusukan bayi
  5. Pengambilan ubat ubatan
  6. Kurang nutrisi seperti zat besi dan zinc
  7. Penyakit tiroid
  8. Ketidakseimbangn hormon

Jika anda dalam golongan di atas, kemungkinan anda akan mengalami rambut gugur.

rambut

Pernah tak suami tegur..”yang, nape rambut merata-rata kat rumah kita  ni?” huhu….sentap jugak kita kan…Jangan tunggu suami tanya…”yang…nape makin nipis rambut  ayang?”

Haha….baru berdesing telinga kita…ngeri tu!!!!Sebelum suami beralih arah jom cepat2 kita cari penawar rambut gugur. Kalau anak sorang dah menipis rambutnya….emmm 4 orang anak camne yer???

Mudah saje sebenarnya jalan penyelesaian kepada masalah ini. Kita kena bagi nutrisi kepada akar rambut agar hidup dengan lebih sihat dan kuat. Umpama poko jika diberi baja, disiram, dibelai, pokok akan hidup subur dan beranak pinak

Banyak pilihan untuk rambut gugur. Ikut bajet masing2

Set 1

  1. Zinc
  2. Esp

Set 2

  1. Zinc
  2. Esp
  3. Vitalea

Set 3

  1. Zinc
  2. Esp
  3. Prosante shampoo
    1. Purifying shampoo
    2. Conditioner
    3. Scalp care serum

rambut gugur

Selain daripda pengambilan supplemen, ibu2 juga perlu tahu 5 perkara ini.

5  Perkara Ibu Mesti Lakukan

  1. Sentiasa ambil makanan yang berkhasiat. Elakkan pengambilan MSG dalam makanan atau fast food yang berlebihan
  2. Elakkan membuat rawatan rambut yg menggunakan bahan kimia seperti mengerinting, mewarna atau iron rambut
  3. Elakkan menggunakan wig kerana rambut tidak bernafas dengan baik dan merosakkan folikel rambut
  4. Berjumpa doktor jika ia pada tahap kronik takut penyakit postpartum thyroiditis
  5. Biarkan rambut bebas….bukan dibungkus 24 jam. Kalau pakai tudung pun, ada masa rambut bebas.

Setiap masalah mesti ada jalan penyelesaiannya. Yang penting kita berusaha untuk mengatasinya. Jom inu2 hargai mahkota kita yang masa dulu kita amat mengagungkannya. Kembalikan keayuan dan kejelitaan ibu dengan rambut yan sihat dan bersinar2. Barula suami tak cari lain.

Mahal?…Untuk sihat dan cantik kita tak perlu berkira2. InsyaAllah duit yang ibu2 laburkan tak sama nilai dengan manfaat yang akan diperolehi. Apa tunggu lagi…hubungi saya untuk mendapat konsultasi yang lebih terperinci.

Entri berkaitan:

1. Rambut gugur

Whatsap / sms: 019 965 6193

Fanpage : Rahsia Ummi

Facebook: Wan Norasiah

CoD : Kampar – Gopeng – Simpang Pulai – Batu Gajah- Ipoh

2 thoughts on “Cara Mengatasi Rambut Gugur Agar Tidak Botak

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge