Bahaya Kulit Muka Menipis dan Berkilat Macam Cermin

Cantiknya muka dia……flawles nyer….apa dia pakai yer…untungnya dia…muka berkilat!ini adalah persoalan yang biasa dalam fikiran kita. Kita rasa, Kalau kita pakai apa yang diorang pakai, tentu kita pun cantik macam mereka.Benarkah penyataan itu?

Ada sesiapa di sini susah hati sebab muka masih ditumbuhi jerawat?

Kalau ada tahniah! Sebab malam ni  nak share bahayanya kulit yg licin macam cermin sampai jerawat  satu pon tak mau kuar…

Siapa yang suka kalau muka dipenuhi dengan jerawat. Tidak kiralah jerawat jenis macamana sekalipun. Jerawat batu, jerawat nasi, jerawat pasir atau apa-apa jenis jerawatlah senang cerita. Stress tengok bila jerawat tumbuh lagi-lagi siap beratur ikut turutan. Dipicit nanti jadi luka lepas itu jadi pula parut. Tak lawalah kulit jadinya.

Tapi tahukah anda jerawat merupakan proses semulajadi untuk mengeluarkan dan menyingkirkan toksin. Proses ini dikira penting juga untuk kesihatan. Jadi anda seharusnya risau malah berasa takut jika kulit anda tiada jerawat langsung.

Oh No! Tiada Jerawat Langsung?

Kebiasaannya jika anda tiada jerawat langsung itu menandakan kerosakan pada lapisan epidermis kulit dan kehilangan protein serta melanin yang membantu melindungi kulit daripada sinaran UV secara semulajadi.

 

Pentingkah Protein Dan Melanin?

Protein dan Melanin merupakan komponen penting untuk melindungi kulit. Ianya boleh dikategorikan sebagai askar yang akan beratur keluar untuk melindungi kulit daripada sinaran UV yang boleh jadi merbahaya jika kulit terdedah terlalu lama dibawahnya.

 

Ultra Violet (UV) terbahagi kepada UVA, UVB dan UVC. Apakah itu?

 

UVA (Aging) – boleh membuatkan kulit kita akan cepat kelihatan matang dan tua sebelum usia.

UVB (Burn) – Menggelapkan atau membakar kulit. Jadi kita akan Nampak lebih gelap daripada biasa.

UVC (Cancer) – Sinaran Ultra violet juga boleh menyebabkan kita berisiko untuk mendapat kanser kulit jika terlalu lama terdedah dibawah terik cahaya matahari.

Tapi ingat! melanin ini juga boleh bertukar menjadi masalah jeragat apabila anda masih berdegil dan membiarkan kulit tanpa sebarang perlindungan terdedah secara terus dibawah sinaran UV.

 

So kalau tak mau melanin tu bertukar jd jeragat. Sila elakkan berada direct bawah sinaran matahari lama2. Or kalau takde choice sila pakai sunscreen ye.😊

 

Bagaimana Kerosakan Pada Epidermis Boleh Berlaku?

Kebiasaannya, ianya berlaku daripada penyalahgunaan produk penjagaan kulit atau kosmetik yang mengandungi bahan kimia terlarang seperti merkuri, hydroquinone, plumbum dan sebagainya. Bahan-bahan tersebut merosakkan sehingga 7lapisan kulit dan ini adalah sangat berbahaya.

Jadi kulit anda mungkin terlihat licin seperti cermin. Tapi awas! Anda berisiko untuk mengalami kerosakan kulit yang amat dasyat dan juga boleh mengakibatkan kanser kulit. Anda dinasihatkan untuk menghentikan penggunaannya sebelum terlambat.

Kesimpulannya, jika anda mempunyai jerawat sikit itu bukanlah satu masalah yang besar, Anda tidak perlu terlalu ekstrem dengan menggunakan produk penjagaan kulit yang mengandungi bahan-bahan kimia berbahaya. Buat apa kalau cantik sekejap dan seterusnya menderita, bukan?

So sesiapa yg ade jerawat sikit2 tu silalah hargai jerawat anda.

 

Cara mengatasi masalah jerawat bermaharaja lela dikulit muka anda hanyalah dengan biar sahaja jerawat itu keluar sebagai tanda penyingkiran toksin dan anda boleh mempercepatkan proses pengecutan jerawat itu dengan Set Cadangan Kulit Shaklee.

Vitamin C Shaklee

Membantu menghasilkan kollagen secara semulajadi dari dalam badan. penghasilan kolagen dari badan yang berterusan dan pembaikan sel kulit setiap hari yang membantu mendapatkan kulit yang lebih berseri, licin dan tona yang lebih sekata.

Tahukah anda 1biji vitaC Shaklee bersamaan 7.5 biji buah oren. Anda tahukan, minum jus buah memang dicadangkan untuk kulit cantik. Nak kupas 7.5 biji buah oren setiap hari? Dengan kosnya lagi. Maka lebih baik amalkan sustained release vit C ini utk memenuhi keperluan vitamin c seharian kita.

Sebotol Vitamin C Shaklee mengandungi 180biji tahan sehingga 6 bulan.

 

Vitamin E Shaklee

Menghalang dan menghapuskan radikal bebas . Ianya di ekstrak dengan grape seed yang menjadikan kulit tampak lebih muda remaja. Vitamin E Shaklee memang terbukti dapat menghilangkan parut dan mengatasi masalah blackhead dan whitehead, menghapuskan jerawat baru dan lama, mengecutkan jerawat, memudarkan jeragat dan menyerikan kulit kusam.

Ianya juga boleh dijadikan masker harian. Pengambilan Vitamin E Shaklee secara konsisten ternyata membuatkan kulit wajah tampak lebih licin berseri.

Sebotol Vitamin E Shaklee mengandungi 120biji tahan 4 bulan.

 

ESP Shaklee

Pelengkap untuk kecantikan kulit kerana ianya mempunyai kandungan protein yang tinggi. Tahukah anda, protein membantu menghasilkan collagen dalam badan dan seterusnya membantu memastikan kesihatan, keanjalan dan kecantikan kulit sentiasa terjamin.

Setong mengandungi 850gram tahan 1 hingga 2bulan.

 

Cakap pasal sunscreen boleh amalkan Carotomax. Vitamin A ni sunscreen semulajadi. Cuma kena amalkan la baru jadi. Kalau hari ni nk mandi laut baru telan Carotomax tak jadi gitu 😂

 

Akhir kata marilah kita kumpul jerawat..eh..tak tak tak..gurau je…

Setiap apa proses yg berlaku dalam hidup kita ada hikmah termasuklah tumbuhnya jerawat ni.

So marilah kita bersyukur. Jgn nak cun sampai kita rosakkan ciptaan tuhan dengan bahan2 kimia berbahaya. Ye dop?

beberapa testimoni set cantik

Amalkan set cantik secara konsisten, InsyaAllah muka akan kelihatan natural beauty gituu…kulit semestinya cantik dan sihat sebagai bonus.

Hubungi saya untuk dapat penjelasan yang lebih terperinci

klik di bawah untuk order online

FB : Wan Norasiah

Tel: 0199656193

Daftar Ahli Untuk Harga Menarik

COD : Kampar – Gopeng – Batu Gajah – Simpang Pulai – Ipoh

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge